درس شیرین ریاضی

ریاضی راه و رسم زندگانی است نمو دارش خطوط مهربانی است

درس شیرین ریاضی

ریاضی راه و رسم زندگانی است نمو دارش خطوط مهربانی است


به نام آن که حسابش دقیق است.
سلام به وبلاگم خوش آمدید. من قصد دارم ثابت کنم ریاضی یک درس شیرینه و خیلی جالبه .
هر گاه در مورد ریاضی فکر می کنم حس می کنم با خداوند در ارتباط هستم.(هالموس پال)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۲ ب.ظ

پرسیدن سوال ریاضی از امام علی (ع)

یک سوال ریاضی از امام علی (ع)

شخصی به حضور امام علی (ع) آمد و پرسید: عددی را به دست من بده که قابل قسمت بر 2و3و4و5و6و7و8و9و10وباشد بی آنکه باقی بیاورد.

امام علی (ع) بی درنگ به او فرمود:

روز های هفته را بر روز های یک سال خودت ضرب کن که حاصل ضرب آن ، قابل قسمت بر همه اعداد مذکور(بدون باقیمانده) می باشد.

سوال کننده : هفت را در 360(ایام سال) ضرب کرد حاصل ضرب آن 2520شد، این عدد را بر 2و3و4و5و6و7و8و9و10 تقسیم کرد، دید بر همه این اعداد قابل تقسیم است بدون آنکه باقی بیاورد.

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
محمد حسین خسروی خرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی