درس شیرین ریاضی

ریاضی راه و رسم زندگانی است نمو دارش خطوط مهربانی است

درس شیرین ریاضی

ریاضی راه و رسم زندگانی است نمو دارش خطوط مهربانی است


به نام آن که حسابش دقیق است.
سلام به وبلاگم خوش آمدید. من قصد دارم ثابت کنم ریاضی یک درس شیرینه و خیلی جالبه .
هر گاه در مورد ریاضی فکر می کنم حس می کنم با خداوند در ارتباط هستم.(هالموس پال)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۱ ب.ظ

پرتقال فروش و معلم ریاضی

پرتقال فروشی که ظاهرا ساده لوح به نظر می رسید همسایه جدید خود را که اتفاقا معلم ریاضی بود به شام دعوت کرد. پرتقال فروش و همسرش به استقبال معلم رفتند. معلم از پرتقال فروش پرسید: بچه هایتان کجا هستند؟ پرتقال فروش گفت: مشغول بازی هستند. معلم پرسید: چند فرزند داری و چند ساله هستند؟ پرتقال فروش گفت: 3پسر دارم که حاصل ضرب سن آنها 72 است و مجموع سنشان با پلاک جلوی خانه مان برابر است. معلم که شوکه شده بود به در خانه رفت و شماره ان را نگاه کرد. ان گاه بازگشت و گفت: مسأله ای مبهم است.پرتقال فروش گفت: حق با شماست بزرگترین پسرم به دوچرخه سواری خیلی علاقه دارد.سن هر3 پسر پرتقال فروش  را به دست آورید 

جواب میشه ۳ ِ ۸ و ۳

حالت هایی که ضرب سه عدد طبیعی ۷۲ بشه ۱۱ تاست:

۱-۶-۱۲

۱-۴-۱۸

۱-۳-۲۴

۹-۸-۱

۱۸-۲-۲

۸-۳-۳

۴-۳-۶

۳-۲-۱۲

۲-۹-۴

۲-۶-۶

۱-۲-۳۶

که فقط در دو حالت(۳-۳-۸) و (۶-۶-۲) مجموع برابر یک عدد(۱۴) میشود پس یکی از این دو حالت ها جواب مسئله است زیرا صاحب خونه با وجود دانستن مجموع سن فرزندان نتونست تشخیص بده که کدوم یکی را انتخاب کنه و مبهم بود, و وقتی که شنید که یکی از بچه ها بزرگ تره پس مشکل حل شد دوقلو ها بچه کوچکترها هستند و(۶-۶-۲) نمی تونست باشه و حالت (۳-۳-۸)درست هست.

 



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
محمد حسین خسروی خرم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی