درس شیرین ریاضی

ریاضی راه و رسم زندگانی است نمو دارش خطوط مهربانی است

درس شیرین ریاضی

ریاضی راه و رسم زندگانی است نمو دارش خطوط مهربانی است


به نام آن که حسابش دقیق است.
سلام به وبلاگم خوش آمدید. من قصد دارم ثابت کنم ریاضی یک درس شیرینه و خیلی جالبه .
هر گاه در مورد ریاضی فکر می کنم حس می کنم با خداوند در ارتباط هستم.(هالموس پال)

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
دوشنبه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۳۰ ب.ظ

تقریب زدن کسرها

تقریب زدن کسرها به روش قطع کردن :

هنگامی که بخواهیم کسری را به روش قطع کردن تقریب بزنیم ( مثلاً با تقریب های کم تر از 1/0، 01/0، 001/0 و ...) صورت کسر را بر مخرج تقسیم می کنیم و با توجه به تقریب خواسته شده تا یک رقم، دو رقم، سه رقم اعشار و ... در خارج قسمت پیش برویم.

تقریب زدن یک کسر به روش گرد کردن :

برای تقریب زدن یک کسر به روش گرد کردن با تقریب های کم تر از 1/0، 01/0 ، 001/0 و ... باید صورت کسر را بر مخرج به ترتیب تا دو رقم ، سه رقم، چهار رقم و ... در خارج قسمت تقسیم کنید سپس عدد بدست آمده را با تقریب خواسته شده گرد کنید.

نکته­ : برای پیدا کردن مقدار تقریبی یک عدد با روش گرد کردن و با تقریب کم تر از 1/0 باید دو رقم اعشار داشته باشیم.

 روش گردکردن پاسخ رابه مقدار واقعی نزدکتر می کند.

روش قطع کردن نسبت به روش گردکردن خطای محاسبه راافزایش می دهد.



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۱
محمد حسین خسروی خرم

نظرات  (۲۸)

توضیحات خیلی کوتاه و مفید بودند.من یکی از مشکلاتم در ریاضی ششم همین تقریب زدن کسر ها بود اما با خوندن این مطالب مشکلم رفع شد.از تهیه کننده سپاس گذارم...
عالی ممنون
ممنون از کوتاهی کلام و شیوایی بیانتان
بسیار مفید و ارزنده بود
عالی فقط اگه چند تا مثال میزدید بهتر می شد
عالی بهتر از این نمیشه

یعنی با تقریب 0/01 به روش گرد کردن تا سه رقم اعشار بریم؟
نفهمیدم
میشه بیشتر توضیح بدین
ممنون می شم

عالی 

به نظر من خیلی خیلی کم توضیح دادن اصلا یدونه مثال هم نزدن👎

خیلی کم توضیح دادن ، حداقل اگه به چندتا مثال هم میزدنند بهتر میشد

عالیه. من بسیار از این توضیح راضی بودم 

عالی بود 

میشه بگین عدد مخلوط رو چه کار کنیم

۳۱ فروردين ۰۰ ، ۱۶:۲۴ محمد طاها رودیان

سلام ممنون از راهنماییتون کسایی هم که نفهمیدن بیشتر توجه کنن

۰۹ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۲۹ خانم داورزنی

خیلی خوبه عالیه 

اگه میشد مثال هم بزنید دیگه کامل کامل شده بود

اونایی هم که میگن و نفهمیدیم خودشون نمیفهمن وگرنه این متن کوتاه عالی و قابل فهم هستش 

ممنون از شما🙏

کسر ۵ سیزدهم با تقریب کمتر از 0/001 گرد کنید چه عددی میشه؟

۱۶ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۸:۰۷ امیر حسین توسلی

نفهمیدم الان کسر ۱۴.۱۳ التقریب کمتر از 0/1 گرد کردن چی میشه

مثال میزدی بفهمیم 

 

مثال بزنین خب°__°

عالی بود اما اگه یکی مثال می زدید بهتر بود ممنون

ببخشید کسر ۷ به ۹ یعنی هفت نهم را با تقریب یک چطور باید حل کنیم

خیلی عالی بود ممنون از تهیه کننده مشکل من در تقریب کسرها حل شد با تشکر

ممنون عالی بود و خیلی بهم کمک کرد متشکرم از سازنده محترم این سایت👌

خب یکم مثال بزن

خیلی کم توضیح داد. من نفهمدیدم اصلا خوب نبود 

خیلى عالى بون چوب تو آستینتون انتر ھا

۲۴ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۶:۲۲ رمضون جوشکار

خیلی‌ عالی بود 👏👏🇨🇵

 

 

 

 

 

 

خوبی مامانا ؟ 

چی مخوری ؟

جیپس مخوری؟

 

 

 

 

 

خیلی ممنون از همچین توضیحات کوتاه و کامل 

 

من توی همین کسر ریاضی کلاس ششم خیلی مشکل داشتم به طوری که کلا توامتحانات هیچ مشکلی به جز تقریب کسر نداشتم تا اینکه با این سایت مواجه شدم.

 

بسیار عالی

ریدمع 2 این نکتع

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی